Pazar, Aralık 05, 2004

Sürdürmeli mi? Werther?in dostu Wilhem Aktöre adamıdır, yani sağlam davranış bilimiyle uğraşır. Bu aktöre gerçekte bir mantıktır: ya şu, ya bu; bunu seçersem (belirlersem), o zaman, yeniden, ya şu, ya da bu: böylece sürüp gider bu iş, bu seçenek çağlayanından en sonunda arı, - her türlü pişmanlıktan, her türlü titremeden arı ? bir edim fışkırıncaya dek, X?i seviyorsun: ya az çok umudun vardır, eyleme geçersin; ya hiç umudun yoktur, vazgeçersin. ?Sağlıklı? öznenin söylemi budur: ya ya da. Ama aşık özne şöyle yanıt verir (Wherther de böyle yapar): seçeneğin iki öğesinin arasına sızmaya çalışıyorum: yani: seçeneğin iki öğesinin arasına sızmaya çalışıyorum: yani : hiç umudum yok, ama gene de...Ya da şöyle: ben inatla seçmemeyi seçiyorum; akıntıyı seçiyorum: sürdürüyorum.
Bir Aşk Söyleminden Parçalar, Roland Barthes.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home